בנק ירושלים באינטרנט – אבטחת מידע

בנק ירושלים משקיע מאמצים רבים, תוך שימוש באמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר, כדי שתוכל ליהנות ממגוון שירותי האינטרנט, לצפות במידע וגם לבצע פעולות בחשבון האישי שלך – באופן קל, נוח ובטוח.

עם כניסתך לאתר הבנק ולחשבונך האישי באינטרנט, תקבל חיווי נוסף ובולט בדמות שורת כתובת הכוללת תמונת מנעול, המעיד על רמת האבטחה הגבוהה ביותר. חיווי זה כולל מידע על בעלי אתר האינטרנט ומעיד על כך שהתקשורת עם אתר האינטרנט מאובטחת..

שורת כתובת ירוקה בדפדפן אינטרנט אקספלורר

 

שורת כתובת בדפדפן כרום (Google Chrome) הכוללת מנעול


שורת כתובת בדפדפן מוזילה פיירפוקס (Mozilla Firefox)



מה אנחנו עוש​ים כדי להגן על החשבון שלך?

  • טכנולוגיה מתקדמת – בנק ירושלים מפעיל מערך אמצעים טכנולוגיים מתקדמים במטרה לאתר ניסיונות חדירה של גולשים לא מורשים.
  • הצפנת מידע – המידע עובר מהמחשב האישי שלך אל מחשבי הבנק ולהפך באופן מוצפן, במטרה למנוע ציתות של גורמים לא מורשים.
  • אבטחה משוכללת – בסיס הנתונים של הבנק אינו מחובר באופן ישיר אל רשת האינטרנט, והגישה אל הנתונים מוגנת באמצעות מערכות אבטחת מידע משוכללות.
  • ניתוק אוטומטי – במקרה שבו התחברת לשירות האינטרנט של הבנק והמערכת זיהתה שחלפו 20 דקות ללא כל פעילות – מתבצע ניתוק אוטומטי מהשירות. המטרה: למנוע אפשרות של פעילות לא מורשית בחשבון שלך.
  • אבטחה רצופה – אתר בנק ירושלים פועל תחת בקרת אבטחה שוטפת של צוות עובדי הבנק וצוות חיצוני המתמחה באבטחת מידע – כדי לאתר ולזהות בזמן אמת כל ניסיון חדירה בלתי מורשית לחשבון שלך, ולספק לך גלישה בטוחה ומהנה.
  • עדכונים שוטפים – צוותי אבטחת המידע של הבנק פועלים באופן שוטף לשיפור ושדרוג מערכות אבטחת המידע, בהתאמה לאיומים המשתנים ברשת האינטרנט.

כיצד תוכל ליהנות מגלישה נוחה ובטוחה?

  • יש לוודא את זהות אתר הבנק מיד עם הכניסה אליו. כתובת אתר בנק ירושלים לצורך ביצוע פעולות בחשבון האישי שלך היא: https://www.bankjerusalem.co.il/
  • יש לבדוק מספר פרטים במטרה לוודא שהשירות מאובטח ושהאתר אליו נכנסת הוא אכן אתר בנק ירושלים – ולא אתר מתחזה:
    • יש לוודא ששורת הכתובת מתחילה באותיות https (כתובת המעידה על תקשורת מוצפנת ומאובטחת). כלומר, הכתובת תיראה כך: https://www.bankjerusalem.co.il
    • מיד עם הכניסה לדף השירות, יש לוודא שבחלון הדפדפן שלך מופיע סמל של מנעול סגור. הסמל מעיד על כך שהעברת הנתונים מהמחשב שלך אל מחשב הבנק מתבצעת באופן מוצפן.
    • יש להקליק פעמיים על סמל המנעול. ההקלקה תפתח תעודה דיגיטלית המעידה על כך שהאתר שבו אתה נמצא אכן שייך לבנק ירושלים.
  • כדי לדעת בביטחון שאתה גולש באתר הרשמי של הבנק ולא באתר מתחזה, יש להימנע מכניסה לאתר דרך לינקים (קישורים) או דרך הודעות דואר אלקטרוני (מיילים) שהתקבלו ממקור שאינו מוכר לך.
  • לנוחיותך, באתר הבנק מוצגים התאריך ושעת הכניסה האחרונים שלך אל שירות האינטרנט. כך תוכל לוודא שהנתונים אכן נכונים – ושלא התבצעה כניסה לחשבון שלך ללא ידיעתך.
  • סיימת להשתמש בשירותים הרבים העומדים לרשותך באתר בנק ירושלים? עכשיו יש להקפיד להתנתק מהשירות, באמצעות הקלקה על הכפתור "יציאה" – הממוקם מעל סרגל הכלים בחלקו העליון של הדף.

אמצעים להגנה על המחשב האישי

בנק ירושלים ממליץ להקפיד על התקנה ושימוש קבוע במערכות הגנה למחשב האישי:

  1. תוכנת אנטי וירוס.
  2. תוכנת Firewall ("חומת אש").
  3. תוכנה לאיתור תוכנות ריגול.

חשוב לדעת:

אם אתה משתמש בתוכנה לשיתוף קבצים, יש לוודא שהנתונים האישיים הנמצאים במחשב שלך אינם נמצאים בתיקייה משותפת. באמצעות מערכת הניהול של תוכנת שיתוף הקבצים שברשותך, תוכל לבדוק אילו תיקיות במחשב שלך מוגדרות כמשותפות. כדאי לזכור שכל תיקייה משותפת חשופה לעיני גולשים אחרים!

הנחיות אבטחת מידע לשימוש בטלפון נייד חכם

טלפון נייד חכם הוא בהרבה היבטים מחשב נייד זעיר עם יכולות מחשוב מצומצמות, אך עם פונקציונליות רבה. כדי לשמור על הטלפון החכם שלך מפני איומי אבטחת מידע עליך לפעול על-פי ההנחיות הבאות:

  • הגן על המכשיר על-ידי קוד גישה אישי ונעילת מסך אוטומטית בעת חוסר שימוש
  • הימנע מהזדהות לחשבון הבנק כאשר המכשיר מחובר לאינטרנט אלחוטי (Wi-Fi) שאינו מוכר או מאובטח
  • היזהר מפתיחת הודעות SMS המכילות קישור לאתר או לאפליקציה מתחזה או מהודעות המכילות בקשה לשלוח פרטי הזדהות. אם קיבלת הודעה כזו או כל הודעה אחרת שנראית חשודה, הימנע מהשבה להודעה ומלחיצה על הקישורים המופיעים בה
  • כבה את ה-GPS כאשר אין שימוש ביישום הדורש שירותי מיקום
  • אשר בקשות Bluetooth רק ממקורות מוכרים וכבה את ההתקן כאשר אין צורך בשימוש בו
  • על מנת לאפשר הורדת אפליקציות למכשיר בצורה בטוחה, השתמש אך ורק בחנויות האפליקציות המורשות לשם כך - Google play למכשירי אנדרואיד ו-App store למכשירי IOS. הימנע מהתקנת אפליקציות ממקורות לא מוכרים
  • השתמש במכשירים לפי הוראות הספק. אין להשתמש במכשירים פרוצים או שנעשה שינוי במערכת ההפעלה שלהם
  • עדכן גרסאות למערכת ההפעלה של המכשיר – חלק מעדכוני המערכת כוללים עדכוני אבטחה
  • מומלץ להתקין אפליקציית אנטי וירוס המגנה על המכשיר באופן שוטף

שמירה ועדכון של הסיסמה האישית

  • עם סיום הרישום לשירות האינטרנט של בנק ירושלים, תקבל סיסמה אישית ראשונית. בתוך 30 יום מקבלת הסיסמה, יש להיכנס לאתר הבנק – ולהחליף את הסיסמה הראשונית בסיסמה חדשה הידועה רק לך.
  • במידה ויחלפו 180 יום ממועד החלפת הסיסמה ולא תתבצע כניסה אל שירות האינטרנט – הסיסמה תיחסם באופן אוטומטי. על מנת לשחרר את הסיסמה שנחסמה, יש להשתמש בשירות "שחזור סיסמא" באתר, או לפנות אל מוקד התמיכה הטכנית בטלפון 076-8096666.
  • בנק ירושלים ממליץ לך לבחור סיסמא מיוחדת ומורכבת – כזו שלאדם אחר יהיה קשה לנחש אותה. ניתן להרכיב סיסמא אישית משישה תווים (מינימום) הכוללים לפחות שתי אותיות באנגלית ושתי ספרות. במטרה להרכיב סיסמא חזקה ואיכותית, מומלץ להשתמש בתווים מיוחדים, כגון @, $ או !.
    רצוי מאוד שהסיסמא החדשה לא תכלול פרטים אישיים שעשויים להיות מוכרים לאנשים אחרים, למשל שם פרטי, שם משפחה, תאריך יום ההולדת, מספר תעודת זהות, מספר חשבון בנק, רצף פשוט של מספרים וכו'.
  • הקלדה שגויה של הסיסמא חמש פעמים ברציפות תגרום לחסימת השירות. על מנת לשחרר את החסימה, יש לבצע שחזור סיסמא באמצעות האתר, או באמצעות מוקד התמיכה הטכנית.
  • מומלץ שלא לרשום את הסיסמה האישית על פתקים או ניירות הניצבים במקום גלוי וחשוף.
  • כדי להבטיח הגנה טובה, יש להקפיד להחליף את הסיסמא כל 180 יום.
  • מומלץ שלא להשתמש בתוכנת מחשב המאפשרת שמירה אוטומטית של סיסמאות.
  • אין למסור את הסיסמא האישית לאף גורם – גם לא לבני זוג, חברים או קרובי משפחה. גם אם מתקבלת פנייה, באמצעות דואר אלקטרוני או שיחת טלפון, מגורם המזדהה כ"נציג של בנק ירושלים" – אין למסור בשום מקרה את הסיסמה.
  • אין לשלוח בדואר אלקטרוני פרטים חסויים על החשבון שלך, כגון מספר חשבון, שם משתמש, סיסמאות או מספר של כרטיס אשראי.

רישום פעילות הלקוחות במערכות המחשב של הבנק

בנק ירושלים מבצע רישום מדויק של כל הפעולות וההוראות של הלקוחות, כולל התוכן והמועד שלהן. הרישום במערכות המחשב של הבנק משמש הוכחה לכאורה הן לתוכן והן למועד של ההוראות. הלקוח יכיר בכל הסכומים שיירשמו בעקבות ביצוע ההוראות הנזכרות למעלה, לחובת חשבונו.


בכל מקרה שבו מתעורר חשד לשימוש לא מורשה בחשבון שלך או חשד לגניבת פרטי זיהוי לאתר, אובדן מכשיר טלפון, גניבת מכשיר, שימוש לרעה במכשיר או החלפת מספר טלפון, יש להודיע על כך לבנק באופן מיידי, באמצעות ערוץ התקשורת הנוח לך:

  1. טלפון לנציג בנק ירושלים - 5727*
  2. טלפון למוקד התמיכה הטכנית – 076-8096666