נגישות בבנק ירושלים – מקרבים אותך אלינו

כחלק מתפיסת השירות שלנו בבנק ירושלים, אנו רואים חשיבות עליונה במתן שירות הולם ואחיד לכלל לקוחותינו באופן שיאפשר לכולם לפעול בקלות. לכן, אנו משקיעים משאבים ומאמץ בביצוע התאמות נדרשות, הן בציוד סניפי הבנק והשירותים הניתנים בהם והן בערוצי הבנקאות השונים: מוקד הבנק, כספומטים, עמדות מידע ואתר האינטרנט.
איך באה לידי ביטוי הנגישות אצלנו בבנק? הנה פירוט השירותים הנגישים של בנק ירושלים:

סניפי הבנק 

  • נגישות פיזית – כאן תוכל למצוא פירוט של הציוד והשירותים העומדים לרשותך בסניפים.
  • נגישות השירות – הבנקאים בסניפים ישמחו לעמוד לרשותך.

כספומטים

הבנק נערך להנגשת הכספומטים ללקויי ראיה וללקויי שמיעה​.

אתר האינטרנט 

כ-25-20% מהאוכלוסייה הינם בעלי מוגבלויות מוטוריות, לקויות קוגניטיביות, קוצר רואי, עיוורון או עיוורון צבעים, לקויות שמיעה וכן אוכלוסיית גיל הזהב ואנשים המתקשים בהפעלת המחשב. אנו בבנק רואים חשיבות רבה בהנגשת אתר האינטרנט לאנשים עם מוגבלויות ולשם כך פיתחנו את האתר באופן המאפשר לכלל לקוחותינו חווית גלישה נעימה ונוחה ויכולת ליהנות משירותי הבנקאות המקוונת.

האתר מותאם לדרישות הנגישות לפי ת"י 5568 ולרמה AA של תקן הנגישות WCAG 2.0, הנגישות באתר מותאמת לדפדפנים המובילים (Chrome, Firefox).

בכל אחד מעמודי האתר תמצאו כפתור נגישות המאפשר תצוגה מיוחדת לכבדי ראייה, עיוורי צבעים, כמו גם הסתרת אנימציות והבהובים ושינוי גודל פונט.

מוקד השירות הטלפוני של הבנק עומד לשירותך בכל עת בטלפון 5727* לקבלת סיוע כגון מילוי טפסים והקראתם, שאלות בנושאים שונים, בקשות לתיאום פגישות, עזרה בהפעלת כספומט וכו'.

כיצד תוכל לגלוש באתר בקלות?

האתר הותאם לגלישה גם באמצעות מקלדת בלבד. 
שימוש במקש TAB יעביר את מוקד המקלדת בין עצמים שונים בעמוד ופעולה בעזרת החיצים ומקש ה- Enter תאפשר לבחור בין האפשרויות השונות. כדי לנווט אחורה יש ללחוץ על צירוף המקשים shift + tab.

ניווט בין אזורים

בראש דף הבית יש אפשרות לדלג ישירות לאזור התפריט הראשי, אזור התוכן ואזור התפריט התחתון.

תפריט הנגישות:
בפינה העליונה בצדו השמאלי של האתר, ישנו כפתור לפתיחת תפריט נגישות שכולל שינוי גודל פונט, שינוי תצוגות ובנוסף אפשרות לדילוג לאזורים עם הכניסה לאתר.
1. לחיצה על מקש enter פותח את התפריט.
2. דפדוף בתפריט באמצעות מקש tab במקלדת.


גודל פונט:
בתפריט נגישות יש אפשרות לבחור בגודל הטקסט המתאים:
1. הקטנת גודל טקסט.
2. הגדלת גודל טקסט.
3. בחזרה למקור.

תצוגת צבעי האתר:
בתפריט נגישות יש אפשרות לבחור בין:
1. התאמה לכבדי ראייה
2. התאמה לעיוורי צבעים

הסתרת אנימציות והבהובים
בתפריט הנגישות בלחיצת כפתור אחת ניתן לעצור את כל ההבהובים.

החרגות
1. רכיב מדדים  - מכיל נתונים הנשאבים מגורם חיצוני (צד ג' - Bizportal) ויתכן ואינו ממלא את כלל דרישות תקנות הנגישות.

2. מסמכים באתר - על פי הוראות החוק, מסמכים שהוכנו והועלו לאתר החל מיום 26 אוקטובר 2017 הינם נגישים, בהתאם לכך, מסמכים אשר הועלו לאתר במועד מוקדם יותר מתאריך זה אינם עומדים בתקנה זו.

אתר המסחר (מערכת צד ג')
אתר המסחר של הבנק (מערכת ה-Ordernet) פותח ומנוהל על ידי חברת FMR. האתר עבר תהליך הנגשה וגם בו גישה לתצוגות מותאמות לכבדי ראייה, הסתרת אנימציות ושינוי גודל פונט.  האתר עומד ומותאם לדרישות הנגישות למעט:

- מידע המתעדכן בזמן אמת אינו ניתן להקראה על ידי תוכנות קורא מסך – התקבל פטור ע"י מורשה הנגישות אריאל גרדשטיין

- אפליקציית המסחר בסלולר אינה מותאמת במלואה לצרכי נגישות. ניתן לקבל את כל השירותים המוצעים בה גם באתר המסחר בדסקטופ.

עוד נציין כי בימים אלה חברת FMR עובדת על פיתוח אפליקציה חדשה אשר צפויה לעמוד בדרישות הנגישות במלואן. בנוסף, משתמשים יכולים לבצע כל בקשה, כולל העברת הוראות ומידע לגבי חשבונותיהם בטלפון, באמצעות חדר המסחר, במספר *5655 / 03-5653500.

אנו משקיעים מאמצים שוטפים בשיפור נגישות האתר כחלק ממחויבותנו לאפשר שימוש בו עבור כלל האוכלוסייה כולל אנשים עם מוגבלויות. במידה וקיימות שאלות או קשיים בגלישה באתר ובנושא הנגישות בפרט, אל תהססו ליצור קשר עם יעל וינברגר, רכזת הנגישות של הבנק, פרטיה המלאים מופיעים בהמשך העמוד. 

נגישות לפי סוגי מוגבלויות

מוגבלויות שמיעה

  •  מערכות שמע ניידות מסוג לולאת השראה, שבהן ניתן להשתמש בעמדות השירות, נמצאות כבר בחלק מהסניפים והבנק נמצא בתהליך רכישת מערכות נוספות לכל הסניפים. לצפייה ברשימת הסניפים שבהם מותקנת המערכת לחץ כאן.
  • ניתן לפנות לסניפים באמצעות הפקס. במקרים שבהם הסניף סגור ניתן לפנות למוקד הבנק באמצעות פקס. לתשומת לבכם, רק לקוחות החתומים על הסכמה למתן הוראות בפקס זכאים לתת הוראות באמצעות הפקס. ההוראות שניתן לבקש באמצעות הפקס הינן בהתאם לנוהלי הבנק. למספרי הפקס בסניפים לחץ כאן.

מוגבלויות ראייה

  • הבנק פועל להתאמת הסניפים לעיוורים וללקויי ראייה על ידי מעברים רחבים ללא מכשולים, סימון מובלט של מדרגות ושילוט ברור.  
  • הכספומטים ועמדות המידע כבר מונגשים לאנשים עם מוגבלויות ראייה.
  • אין מניעה להכניס כלבי נחיה לכל סניפי הבנק.
  • אתרי האינטרנט נמצאים בתהליך הנגשה. 
  • במידת הצורך תוכל לבקש מהבנקאים בסניפים להקריא את המסמכים.

מוגבלויות ניידות

אנו פועלים להנגשת הדרכים המובילות אל הסניפים ומרחב הסניפים עצמם, במטרה להקל על התנועה ועל ההתמצאות בהם באופן בטוח ועצמאי ככל שניתן. למידע נוסף על שירותי העזר הניתנים בסניפים לחץ כאן.
בנושא נגישות ניתן לפנות לסניף שבו מתנהל חשבונך או למחלקת פניות הציבור


תאריך עדכון: 26.10.2017

רוצה לפנות אלינו בנושא נגישות? כך תוכל לעשות זאת

  • מוקד שירות5727*

    076-8095115

    שעות פעילות מוקד שירות

    ימים א’-ה’
    8:30-18:30
    ימים ו’, ערב חג וחוה”מ
    8:30-13:00

     

  • יעל וינברגר רכזת נגישות

     

    למשלוח פנייה במייל

    למשלוח פנייה בדואר: בנק ירושלים, רחוב הנגב 2,
    קריית שדה התעופה