z
 

בלוג

​הבלוג של בנק ירושלים – המקום שבו תוכל לקרוא מה שמעניין אותך, להעשיר את הידע שלך ולגלות דברים שלא ידעת
על הבנק. היכנס וקרא על החידושים בבנק, על נושאים שכדאי לשים לב אליהם ועל תחומים שלא הכרת.
בנק ירושלים – תתרגל לקבל יותר.

 

סנן לפי:
:
  • ספטמבר 2013

    23

    מנהלת מגזר הנדל"ן בבנק ירושלים, איילת רוסק, אומרת כי הקבלנים מבצעים פחות עסקאות לרכישת קרקעות-בגלל היקף שיווק נמוך

    איילת רוסק, מנהלת מגזר הנדל"ן בבנק ירושלים העריכה אתמול בשיחה עם Themarker כי אם המדינה לא תנקוט בפעולות דרסטיות בתחום הבנייה למגורים, המגמות הנוכחיות ימשיכו ללות את שוק הנדל"ן בשנים הקרובות. ​

  • אוגוסט 2013

    07

    בנק ירושלים רוכש את פעילות הברוקראז' של כלל פיננסים

    בנק ירושלים הודיע אתמול על רכישת מלוא אחזקותיה של כלל פיננסים בכלל פיננסים בטוחה, זרוע הברוקראז' של בית ההשקעות. מדובר בפעילות הברוקראז', המנוהלת בידי רונן ויסברג, יובל בן זאב ונאור אל חי.

     

    בנק ירושלים, שבניהול אורי פז, ישלם על הפעילות 270 מיליון שקל, סכום המשקף רק את ההון העצמי הנזיל של החברה הנרכשת. לנוכח העובדה כי הפעילות הנמכרת היתה הפסדית. כלומר, הרכישה נעשית ללא פרמיה. מחזור ההכנסות של כלל ברוקראז' כיום הוא כ-30 מיליון שקל. בכוונת בנק ירושלים למזג את הפעילות הנרכשת לתוך חבר הבורסה של הבנק. בנק ירושלים ימשיך להעסיק כ-30 מעובדי החברה, כולל המייסדים - ויסרברג, בן זאב ואל חי - שחתמו על הסכם ניהול עם בנק ירושלים. כחלק מהעסקה, מכרו ויסרברג, בן זאב ואל חי את אחזקותיהם בפעילות הנמכרת בתמורה ל-9 מיליון שקל.

     

    פעילות הברוקראז' תעבור בקרוב לבניין הנהלת בנק ירושלים באיירפורט סיטי. כלל פיננסים צפויה לפטר 45 עובדים, שלא ייקלטו בידי בנק ירושלים. פעילות הברוקראז' הנרכשת כוללת כ-8,000 לקוחות פרטיים, הסוחרים עצמאית בתיק ניירות הערך שלהם, ובנוסף כוללת הפעילות 180 לקוחות מוסדיים גדולים מישראל ומחו"ל.

     

    בנק ירושלים אמנם משלם בעסקה 270 מיליון שקל, אך אפקטיבית הוא רוכש את הפעילות ללא תמורה. זאת מכיוון שסכום הרכישה משקף את שווי ניירות הערך הסחירים שבקופת החברה כבטוחה לבורסה לניירות ערך על פעילות חבר הבורסה. לדברי גורם בשוק ההון, עם השלמת רכישת הפעילות בידי תאגיד בנקאי, החברה לא תידרש להעמיד ביטחונות לבורסה. עם זאת, העסקה טובה גם לקבוצת כלל ביטוח, המנוהלת בידי איזי כהן, שכחלק מהכנת החברה לקראת מכירת השליטה בה החליטה לצאת מכל הפעילויות שאינן בליבת עסקי הביטוח. כחלק מהחלטה זו, קבוצת כלל ביטוח כבר מימשה, בין היתר, את פעילות קרנות הנאמנות של כלל פיננסים, את חברת הביטוח גארד בארה"ב ואת פעילות הפקטורינג.

     

    מנכ"ל כלל פיננסים, יורם נווה, ציין כי  "עם השלמת העסקה כלל פיננסים תשפר מהותית את יתרת המזומנים שלה, דבר שיאפשר פירעון כל התחייבויותיה". נווה הוסיף עוד, כי "העסקה שנחתמה היא מצוינת לשני הצדדים. אנחנו מוכרים את החברה לגורם בנקאי, שצפוי לקלוט עובדים רבים ולהמשיך את הפעילות, לפתח אותה וכל זאת במחיר ראוי. בנק ירושלים נהנה מחיזוק משמעותי והופך לשחקן מוביל בשוק ההון". עם מכירת פעילות הברוקראז' נותרה בכלל פיננסים רק אחזקה של כ-10% במניות כלל חיתום. לפי הערכות, אחזקה זו תימכר לבעלי השליטה בכלל חיתום.

  • יוני 2013

    02

    תל אביב מצטרפת למהפכה של בנק ירושלים: סניף וידאו חדשני של בנק ירושלים נפתח ברחוב אחד העם בתל אביב.

    בנק ירושלים השיק השבוע את סניף הוידאו החדש שלו, ברחוב אחד העם בתל אביב. הסניף הזה מהווה צעד נוסף ומשמעותי ביישומה של המהפכה הבנקאית אותה הציג בנק ירושלים בחודשים האחרונים, כאשר השיק את שיטת העו"ש ללא עמלות, לכולם. 


    הפנינג הפתיחה נערך במשך שלושה ימים, מיום ראשון ועד שלישי, 2-4 ביוני, ברחוב אחד העם בתל אביב. באווירה חגיגית וססגונית שמשכה מאות אנשים להיכנס ולראות את הסניף החדשני (מצורפות תמונות). הסניף קושט בבלונים, ולאורך רחובות הרצל, רוטשילד, אחד העם והרחובות הסמוכים הסתובבו רוכבי סאגווי שחילקו עלוני מידע, כיוונו אנשים לסניף והזמינו אותם לבוא ולהתנסות בחוויית שירות חדשנית בבנקאות. הלקוחות שנכנסו נהנו ממארז שוקולד יוקרתי במתנה.


    סניף הוידאו הינו ביטוי להצעת הערך המהפכנית של בנק ירושלים ללקוחות, המתאפשרת, בין היתר, בעקבות צמצום דרמטי בעלויות התפעול אותו משיג הבנק באמצעות הקמת פלטפורמה חדשנית של סניפי וידאו זעירים. הסניפים, בגודל של כ- 25 מ"ר, מציעים שירות בנקאי מלא לכל דבר ועניין, כאשר התקשורת בין הלקוח לבנקאים מתבצעת בעיקרה באמצעות שיחת וידאו המתנהלת בפרטיות ובנוחות, ללא תור ועם בנקאי הממוקד בלקוח בלבד, ללא הפרעות. מדובר במודל המשלב את היתרונות הכלכליים והשירותיים של בנקאות אינטרנטית, עם אינטראקציה אנושית וויזואלית.

     

    כל סניף יכול לשרת עד כ- 4,000 לקוחות עו"ש קבועים, וגודלו כאמור, כ- 25 מ"ר לעומת כ- 200-250 מ"ר בסניף בנק מסורתי. הסניף יאוייש ע"י עובד אחד, לעומת כ 6-7 לכל הפחות בסניף מסורתי, וייתן שירות לקהל כ- 65 שעות בשבוע לעומת כ-30 בסניף מסורתי.


    דינה פרומוביץ, סמנכ"ל הסינוף של בנק ירושלים: "סניף הוידאו החדש של בנק ירושלים שנפתח בתל אביב, נותן מענה רחב לתושבי מרכז העיר ולמבלים הרבים באיזור, כיוון ששעות הפתיחה הינן רבות ורצופות (09:00 עד 20:30 בכל יום) ומאפשרות להנות משירותים בנקאיים מלאים לאורך כל היום והערב. מדובר במודל חדשני, שנותן מענה יעיל, זול ואפקטיבי באופן שמאפשר לנו לתת שירות ברמה הגבוהה ביותר ולהוזיל באופן דרמטי את העלויות ללקוח, כפי שניתן לראות בפטור המלא  מעמלות עו"ש, המוצע לכל."  הסניף מציע עו"ש עם פטור גורף מעמלות,  ואשראי בהיקף של עד 50 אלף ₪ לכל מטרה, ללקוחות כל הבנקים, ללא צורך בפתיחת חשבון עו"ש.


    גם בכל הקשור לניהול הסיכונים וליחסי בנק-לקוח נותנים סניפי הוידאו מענה חדשני. הבנקאים המקצועיים מרוכזים במוקד שירות ונמצאים תחת ניהול קפדני ומרוכז, להבדיל מאלפי בנקאים המפוזרים במאות אתרים ומנוהלים בנפרד. הטכנולוגיה מאפשרת הקלטת וידאו של השיחה ושל המסמכים שהוצגו בה, מה שמאפשר ניטור ובקרה שיבטיחו רמת שירות, שפה ומקצועיות גבוהות לאין ערוך מהקיים בסניפים מסורתיים.  סניפי הוידאו אלו מצטרפים ל- 17 סניפי הבנק המסורתיים הקיימים בפרישה ארצית ובמהלך השנים הקרובות ירחיב הבנק את פרישתו באופן משמעותי על בסיס מודל חדשני זה, באופן שייתן מענה קמעונאי יעיל, זול וברמת שירות גבוהה במיוחד לציבור הלקוחות ברחבי הארץ. הסניף בתל אביב הינו, כאמור, החמישי במספר.


    על העו"ש ללא עמלות:
    בנק ירושלים מציע פטור גורף מעמלות העו"ש: לכל לקוח, ללא כל מגבלה וללא זמן קצוב.  מדובר בפריצת דרך של ממש בתחום, המציעה מודל תחרותי במיוחד, לאור המלצות ועדת זקן לתחרותיות בבנקאות שנדרשה לנושא העמלות. שירותי העו"ש ללא עמלות זמינים מיידית לכלל הציבור בכל סניפי הבנק הקיימים, וגם באמצעות פלטפורמה חדשנית של סניפי וידאו זעירים. העו"ש ללא עמלות מוצע ללקוחות פרטיים של עו"ש בשקלים.


    בחצי השנה מאז הושק העו"ש ללא עמלות, נפתחו אלפי חשבונות עו"ש בבנק ירושלים.

    הצעות שונות של הבנקים בישראל הקיימות כיום בתחום עמלות העו"ש הינן מוגבלות ביותר ומתבססות על מבצעים נקודתיים הכוללים תנאים ומגבלות רבים, מה שיוצר בלבול וחוסר אמון בקרב הציבור.  מהלך הכולל של בנק ירושלים מסיר את המגבלות והתנאים הקיימים בכל ההצעות האחרות:

     
    • ההצעות במערכת כיום אינן רלבנטיות עבור כ- 70% (!) מהציבור בישראל, עקב התניית ההטבה ביכולת השתכרות בגובה מסויים, ובביצוע מינימום פעולות בחשבון- בבנק ירושלים אין כל מגבלה. ההצעה מיועדת לכל לקוח באשר הוא.
    • ההצעות הינן לתקופת זמן מוגבלת ומתבטלות לאחר מכן- בבנק ירושלים מדובר בשיטה שאינה קצובה בזמן לקבלת ההטבות.
    • הפטור מעמלות אינו מלא ולא כולל עמלות נלוות ועמלות ענישה, המסתכמות במאות שקלים בשנה- בבנק ירושלים הפטור הוא גורף: אין עמלות בחשבונות העו"ש.

      בטבלה להלן ניתן לראות את מגוון העמלות הקיימות בבנקים השונים, כולל באלו המציעים לציבור "עו"ש ללא עמלות" (מקור: תעריפוני הבנקים):

    תעריפון עמלות


    סך העמלות המשולמות עבור עו"ש במערכת הבנקאית מסתכם בכ- 2 מיליארד ₪ שיכולים לחזור לידי הציבור!  בנוסף, מתחייב הבנק למתן ריבית בגובה 50% מריבית בנק ישראל על כל יתרת זכות בחשבונות העו"ש.

  • מאי 2013

    28

    בנק ירושלים מפרסם את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2013: ממשיך במגמת הגידול בהכנסות הריבית נטו (הכנסות פיננסיות): מציג גידול של כ- 11% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד

    הרווח הנקי בשלושת החודשים הראשונים של 2013 הסתכם ב-5.6 מיליוני ש"ח, לעומת 11.2 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
     
    נמשך הגידול בהכנסות ריבית נטו.  מנגד, גדלו ההוצאות בהתאם לתכנון בשדרוג מערכות הבנק והפיכתו לבנק קמעונאי מלא.
     
    תשואת הרווח הנקי על ההון העצמי הממוצע הייתה 3.3% לעומת 7.0% בתקופה המקבילה אשתקד.

     

    יחס הלימות ההון של הבנק עמד על 14.3% ויחס הון ליבה לרכיבי סיכון עמד על 9.7%.
     
    הגידול בהכנסות הפיננסיות נובע מהמשך שיפור במרווחי המשכנתאות, מגידול ביתרת האשראי הצרכני וכן מהוזלת עלות גיוס מקורות, בין היתר, באמצעות הרחבת ערוצי הגיוס גם באמצעות "המערכת הסגורה".
    הבנק ממשיך לפעול בהתאם לתכנית האסטרטגית אשר במרכזה צמיחה קמעונאית נרחבת תוך הגדלת בסיס הלקוחות וסל המוצרים והשירותים למשקי בית, תוך גיוון ופיזור תחומי הפעילות הקמעונאיים שלו, דוגמת חשבונות עו"ש, אשראי צרכני ופיקדונות.  תכנית זו נשענת על ניתוח סביבת התחרות אשר מלמד על פוטנציאל חיובי לגיוס לקוחות מקרב משקי הבית, זאת לאור הריכוזיות במערכת הבנקאית מחד, ומאידך הגברת המודעות של הלקוח והנכונות שלו להיטיב את מצבו.

    נתונים עיקריים נוספים לרבעון הראשון של 2013:

    יתרת האשראי לציבור, נטו הסתכמה ליום 31 במרץ 2013 בכ- 9,650 מיליוני ש"ח, לעומת כ- 9,581 מיליוני ש"ח בתום שנת 2012 - גידול של  כ- 1%.
     
    יתרת הנכסים הנזילים (מזומנים, פיקדונות בבנקים וניירות ערך) ליום 31 במרץ 2013 הסתכמה בכ- 2,493 מיליוני ש"ח, לעומת כ- 2,524 מיליוני ש"ח בתום שנת 2012 - קיטון של כ- 1%.

     

    יתרת המזומנים והפיקדונות בבנקים ליום 31 במרץ 2013 הסתכמה בכ- 1,140 מיליוני ש"ח, לעומת כ- 1,361 מיליוני ש"ח בתום שנת 2012 - קיטון של כ- 16%.

     

    יתרת ניירות הערך ליום 31 במרץ 2013 הסתכמה בכ- 1,353 מיליוני ש"ח, לעומת כ- 1,163 מיליוני ש"ח בתום שנת 2012 – גידול של כ- 16%.

     

    יתרת פיקדונות הציבור הסתכמה ליום 31 במרץ 2013 בכ- 9,959 מיליוני ש"ח, לעומת כ- 9,814 מיליוני ש"ח בתום שנת 2012 – גידול של כ- 1%.

     

    יתרת תעודות התחייבות וכתבי התחייבות נדחים הסתכמה ליום 31 במרץ 2013 בכ- 1,509 מיליוני ש"ח (מזה – יתרת כתבי התחייבות נדחים בסך של 483 מיליוני ש"ח) לעומת כ- 1,581 מיליוני ש"ח בתום שנת 2012 (מזה – יתרת כתבי התחייבות נדחים בסך של 490 מיליוני ש"ח).

     

    ההון העצמי של הבנק ליום 31 במרץ, 2013 הסתכם בכ-699 מיליוני ש"ח.

    ההכנסות מימון שאינן מריבית בשלושת החודשים הראשונים של 2013 הסתכמו ב- 2.0 מיליוני ש"ח, לעומת 3.8 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ- 48%. עיקר הקיטון נובע מירידה ברווחי הנוסטרו.

     

    ההוצאות בגין הפסדי אשראי בשלושת החודשים הראשונים של 2013 הסתכמו ב- 9.5 מיליוני ש"ח, לעומת 3.2 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הגידול נובע מהפרשות בגין אשראי לדיור (בתקופה הנסקרת נרשמה הפרשה בסך 1.3 מיליוני ש"ח בהשוואה לרישום ביטול הכנסה (ריקברי) בסעיף זה אשתקד בסך 2.1 מיליוני ש"ח), ומגידול בהפרשה הקבוצתית לאשראי הצרכני עקב גידול התיק  ומהוראות בנק ישראל.

    יחס ההוצאות בגין הפסדי אשראי לתקופה הנסקרת על בסיס שנתי לסך האשראי לציבור נטו (כולל סיכון אשראי חוץ מאזני) הינו 0.39%, בהשוואה ל 0.37% בתום שנת 2012.  
     
    ההוצאות התפעוליות והאחרות בשלושת החודשים הראשונים של 2013 הסתכמו ב-68.1 מיליוני ש"ח, לעומת 61.0 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של כ- 12%. עיקר הגידול נובע מגידול בהוצאות שכר ופחת וזאת על רקע יישום התכנית האסטרטגית של הבנק.
     
    לפרטים נוספים:  אליענה פישלר, 054-434-2040, eliana@efishler.com
  • 16

    אורי פז, מנכ"ל בנק ירושלים, רוצה לעשות לענף הבנקאות מה שמיכאל גולן עשה בסלולר-גלובס

    בראיון מיוחד ל-G מספר המנכ"ל אורי פז על תכנית הצמיחה שמשכה עוד כ-15 אלף לקוחות, על הריבית שהוא יכול לתת והגדולים לא, ועל הפטנט החדש: סניפי וידאו בסופרמרקטים של רמי לוי.​

  • פברואר 2013

    28

    בנק ירושלים מפרסם את הדוחות הכספיים השנתיים ל- 2012: מציג גידול של 46% ברווח הנקי לעומת 2011

    כמו כן, מציג הבנק גידול של כ-56 מליון ש"ח, המהווים כ- 32%, בהכנסות הריבית נטו (הכנסות פיננסיות) ביחס ל- 2011 (230.9 מליוני ש"ח לעומת 174.8 מליוני ש"ח).

    הרווח הנקי הסתכם ב- 2012 ב- 36.1 מיליוני ש"ח, לעומת 24.7 מיליוני ש"ח אשתקד (בנטרול רווח ממכירת מבנה הנהלה בסך 20.8 מיליוני ש"ח בשנת 2011), גידול, כאמור, של כ- 46%, שנובע בעיקר מגידול בהכנסות ריבית נטו ומגידול בהכנסות מימון שאינן מריבית.

    תשואת הרווח הנקי על ההון העצמי הממוצע הייתה 5.4% לעומת 4.0% בתקופה המקבילה אשתקד (ולעומת 7.3% ללא נטרול הרווח ממכירת מבנה ההנהלה).

    יחס הלימות ההון של הבנק עמד על 14.4% ויחס הון ליבה לרכיבי סיכון עמד על 9.7%.

    עיקר הגידול בהכנסות הפיננסיות, בסך של כ- 56 מיליוני ש"ח, נובע משיפור חד בעסקי הליבה של הבנק: מהמשך שיפור במרווחי המשכנתאות, ומגידול ביתרות האשראי הצרכני והאשראי העסקי.  כמו כן נרשם גידול בסך של  כ- 16 מיליוני ש"ח הנובע מהוזלת עלות גיוס מקורות, בין היתר, באמצעות הרחבת ערוצי הגיוס, גם באמצעות המערכת האינטרנטית לגיוס פקדונות. מנגד נרשם קיטון בהכנסות בסך של כ- 3 מליוני ש"ח על רקע סביבת הריבית הנמוכה.

    כידוע, פועל הבנק בהתאם לתוכנית אסטרטגית אשר במרכזה צמיחה קמעונאית נרחבת תוך הגדלת בסיס הלקוחות וסל המוצרים והשירותים למשקי בית, וגיוון ופיזור תחומי הפעילות הקמעונאיים שלו, דוגמת חשבונות עו"ש, אשראי צרכני ופיקדונות.

    בחודש אוקטובר 2012 השיק הבנק את שירותי העו"ש שלו, במטרה לגייס אלפי חשבונות חדשים מקרב לקוחות קיימים וחדשים כאחד במהלך 2013. לשם כך גיבש הבנק הצעת ערך עם פטור גורף מעמלות עו"ש ליחידים תושבי ישראל. חשבון העו"ש נחשב למוצר עוגן ולפיכך ההתרחבות בתחום חשבונות העו"ש תורמת תרומה מהותית להפחתת סיכוני האשראי ע"י העמקת הקשר עם הלקוחות וגיוון המוצרים הבנקאים. כמו כן, היא מאפשרת לבנק להרחיב לאורך זמן את בסיס לקוחותיו.

    מטרת הבנק היא לשרת את הלקוחות תוך שמירה על בסיס עלויות צר ומיטבי שיאפשר את הצעת הערך הייחודית ללקוחות.  לשם כך פותח קונספט של סניף זעיר שיכול לשרת כ- 3,000 לקוחות.  הסניף מאויש על ידי עובד או שניים במשמרת ונשען על טכנולוגיה המאפשרת שיחת וידאו בין הלקוח לבנקאי במוקד הטלפוני.  מתוכננת פריסה הדרגתית ומבוקרת של סניפים אלו תוך שמירה על מערך הסניפים הקיים.
    כמו כן, במסגרת המשך תכנון ובחינת ההתרחבות הקמעונאית, הבנק בוחן הרחבת מספר נקודות המגע עם הלקוח באמצעות שיתוף פעולה עם שותפים קמעונאיים חיצוניים. הבנק רואה בשיתופי הפעולה פתרון אסטרטגי לחסרונו היחסי בפריסת סניפים וזאת, כמובן, בכפוף לבחינה מעמיקה בהיבט ניהול הסיכונים והקצאות ההון הנדרשות בגינה, ובכפוף לאישורים הרגולטוריים הנדרשים.

    אורי פז, מנכ"ל בנק ירושלים: "בשנתיים האחרונות אנו פועלים בעקביות לביצוע תהליך הפיכתו של בנק ירושלים לבנק קמעונאי מלא, שיהווה אלטרנטיבה צרכנית משמעותית במערכת הבנקאית. כבר היום אנו רואים את הצלחת המהלכים המשמעותיים שנעשו בתחומי הפיקדונות והעו"ש ללא עמלות, עם הענות של הציבור ועניין מתמשך. אנו נמשיך לפעול על מנת להרחיב את הצעות הערך ללקוחות ולחזק את מקומו של הבנק כשקוף, הוגן ותחרותי".

    נתונים עיקריים נוספים ל- 2012:

    יתרת האשראי לציבור נטו הסתכמה ביום 31 בדצמבר, 2012, ב- 9,581 מיליוני ש"ח, לעומת 9,058 מיליוני ש"ח בתום שנת 2011, גידול של כ-6%. עיקר הגידול נובע מגידול בתיק האשראי לדיור וגידול בתיק האשראי הצרכני.

    יתרת הנכסים הנזילים (מזומנים, פקדונות בבנקים וניירות ערך) ליום 31 בדצמבר, 2012, הסתכמה ב-2,524 לעומת 2,283 בתום שנת 2011 גידול של כ- 11%.

    יתרת פיקדונות הציבור הסתכמה ביום 31 בדצמבר, 2012, ב- 9,814  מיליוני ש"ח, לעומת 9,065 מיליוני ש"ח בתום שנת 2011, גידול של כ- 8%. עיקר הגידול נובע מגידול ביתרת הפיקדונות ממשקי בית בסך כ- 930 מיליוני ש"ח.

    יתרת אגרות חוב וכתבי התחייבות נדחים הסתכמה ביום 31 בדצמבר, 2012, ב- 1,581 מיליוני ש"ח (מזה - יתרת כתבי התחייבות נדחים בסך של 490 מיליוני ש"ח) לעומת 1,612 מיליוני ש"ח בתום שנת 2011 (מזה - יתרת כתבי התחייבות נדחים בסך של 518 מיליוני ש"ח). ביום 24 בדצמבר, 2012, הנפיק הבנק באמצעות חברה בת ירושלים מימון והנפקות אגרות חוב בסכום כולל של כ- 122 מיליוני ש"ח ע.נ. וכן, כתבי התחייבויות נדחים בסכום כולל של כ- 72 מיליוני ש"ח ע.נ.

    ההון העצמי של הבנק ליום 31 בדצמבר, 2012, הסתכם ב- 694 מיליוני ש"ח, לעומת 645 מיליוני ש"ח בתום שנת 2011.

    הכנסות מימון שאינן מריבית בשנת הדוח הסתכמו ב- 22.6 מיליוני ש"ח, לעומת 6.1 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הגידול נובע מגידול ברווחי הנוסטרו.

    ההוצאות בגין הפסדי אשראי בשנת הדוח הסתכמו בכ- 36.0 מיליוני ש"ח, לעומת  כ-15.1 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. בתקופת הדוח נכלל גידול בהפרשה הקבוצתית הנובע מגידול בתיק האשראי הצרכני וכן מעדכון אחוז ההפרשה הקבוצתית בהתאם להנחיות בנק ישראל.
    יחס ההוצאות בגין הפסדי אשראי לתקופה הנסקרת על בסיס שנתי לסך האשראי לציבור נטו (כולל סיכון אשראי חוץ מאזני) הינו 0.37%.

    ההוצאות התפעוליות והאחרות בשנת הדוח הסתכמו ב-254.5 מיליוני ש"ח, לעומת 223.1 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של כ- 14%. עיקר הגידול נובע מגידול בהוצאות אחזקת בניינים וציוד על רקע מעבר מנכס בבעלות לנכס בשכירות, ומגידול בהוצאות פרסום, מיחשוב, פחת, שכר וייעוץ, וזאת על רקע יישום התכנית האסטרטגית של הבנק.

     

    לפרטים נוספים:  אליענה פישלר, 054-434-2040, eliana@efishler.com

  • 15

    פתיחת סניף וידאו חדשני בפסגת זאב - קול הפסגה

    ב-15.02, נפתח סניף וידאו חדשני בפסגת זאב. הסניף מציע חשבון עו"ש ללא עמלות, ללא מגבלה או תנאי, לכולם ולא קצוב בזמן. פתיחת סניפי וידאו ע"י בנק ירושלים היא למעשה צעד נוסף ומשמעותי ביישומה של המהפכה הבנקאית לטובת הלקוח כאשר מדובר על עו"ש ללא עמלות, לכולם.

 
 

בנק ירושלים לשירותך

מלא פרטים ובנקאי יחזור אליך
פרטיך יישמרו וישמשו לצורך חזרה אלייך.
בנק ירושלים לשירותך 5727*